Przedszkole Samorządowe w Trąbkach

RODO / IOD

IOD

INSPEKTOREM DANYCH OSOBOWYCH

w Przedszkolu Samorządowym w Trąbkach

jest MACIEJ LASKOWICZ - kontakt listowny z Inspektorem na powyższy adres e-mailowy: idopoland@gmail.com

 

RODO

INFORMACJA RODO DLA OSÓB INNYCH NIŻ DZIECI i ICH OPIEKUNOWIE, KTÓRYCH DANE PRZETWARZA PLACÓWKA,

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Przedszkole Samorządowe w Trąbkach, (adres: Trąbki 312, 32-020 Wieliczka, tel.: 12 250-63-73, e-mail: ps.trabki@oswiata.eu). W jego imieniu zadania Administratora wypełnia Dyrektor. Wyznacza on cele przetwarzania danych i zapewnia środki do zapewnienia bezpiecznych warunków przetwarzania tych danych.
  2. Pracuje z nami Inspektor ochrony danych osobowych. Umożliwiamy Państwu z nim kontakt pod adresem e-mail: iodpoland@gmail.com lub poprzez kontakt listowny na adres pocztowy placówki. Wyjaśni on Państwu wszelkie wątpliwości związane z przetwarzaniem danych osobowych w naszej placówce.
  3. Dane osobowe przetwarzamy tylko wtedy, gdy mamy do tego uzasadniony cel oraz zezwalają nam na to przepisy Rozporządzenia znanego jako RODO[1].
  4. Naszym głównym celem jest realizacja zawartej z Panią/Panem umowy, lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO) poprzez:
  • zakup towarów i usług,
  • wykonywanie działań związanych z realizacją umów oraz czynności przed ich zawarciem,
  • obsługę zapytań poprzez naszą skrzynkę e-mail,
  • rozliczenia księgowe,
  • wnoszenie reklamacji.
  1. Będziemy przetwarzać Pana/Pani dane osobowe:

a) gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c. RODO) w celu:

  • regulacji płatności (rachunek, faktura) na podstawie działu XI i XII Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
  • prowadzenie ewidencji księgowej na podstawie Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
  • Obsługi skarg i wniosków na podstawie dział VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  • umieszczać dane na stronie BIP jednostki na podstawie Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
  1. do realizacji celów wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit f. RODO), którymi są:
  • zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”), w przypadku korzystania przez Panią/Pana z naszych stron i komunikatorów internetowych mediów społecznościowych,  
  • przetwarzanie danych osób wskazanych do kontaktu przez kontrahenta lub go reprezentujących w celu zapewnienia realizacji umów i świadczenia usług, obsługi administracyjnej tych procesów oraz ewentualne dochodzenie roszczeń, prowadzenie postępowań sądowych i windykacyjnych,
  • przetwarzanie danych osobowych zawartych w e-mailach jednostki w celu zapewnienia komunikacji z kontrahentem, osobami wyznaczonymi do kontaktu przez kontrahenta i zapewnienia bezpieczeństwa usługi oraz innymi osobami i instytucjami kontaktującymi się z nami w ten sposób,
  1. do realizacji celów realizowanych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit e. RODO), którym jest:
  • dochodzenia należności,
  • prowadzenia postępowań sądowych,
  • przechowywania danych dla celów archiwalnych oraz zapewnienia rozliczalności;
  • przetwarzanie danych osób kontrolujących jednostkę zawartych w dokumentacji kontroli oraz w audytach,
  • promocja jednostki poprzez umieszczenie wizerunków postronnych uczestników wydarzeń na stronie internetowej placówki, mediach społecznościowych, wewnętrznych gablotach, tablicach, witrynach jeśli nie jest możliwe uzyskanie zgody osoby.
  • uczestnictwo w wideokonferencjach organizowanych przez placówkę niezbędnych do realizacji zadań przez placówkę,
  • przetwarzanie danych z celu zapewnienia reżimu sanitarnego w okresie pandemii, w tym o stanie zdrowia ze względów ochrony przed zagrożeniami zdrowotnymi w okresie pandemii (art. 9 ust. 2 lit. i RODO),
  1. na podstawie zgód osób, których dane dotyczą realizujemy w szczególności następujące czynności przetwarzania:
  • przetwarzamy dane osobowe w celach promocyjnych (w tym wizerunek) w ramach promocji zewnętrznej (strona internetowa, media społecznościowe, wydawnictwa, radio, prasa, telewizja),
  1. W przypadku prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych dane będziemy przetwarzać:
  • dla postępowań spełniających kryteria ustawowe podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit c., art 9 ust. 2 lit. g i art 10 RODO oraz Ustawa z dnia 11.09.2019 - Prawo zamówień publicznych (w tym w szczególności art. 18-19 i 74-76), Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
  • dla postępowań nie kwalifikujących się do postępowania w trybie ww. ustawy. art 6 ust. 1 lit. e, art 9 ust. 2 lit a oraz art. 10 RODO,
  • z uwzględnieniem możliwości ograniczenia praw jednostki wynikających z art. 19 ust. 2 Ustawy PZP według, którego skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą (dla postępowań objętych ustawą)
  • z uwzględnieniem możliwości ograniczenia praw jednostki wynikających z art. 19 ust. 3 Ustawy PZP, według którego zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania (dla postępowań objętych ustawą),
  1. Rozpatrzymy Pani/Pana sprzeciw wobec danych, które przetwarzamy w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez naszą jednostkę oraz w interesie publicznym.
  2. Posiada Pani/Pan prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody. Nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzać nasi pracownicy, którym wydamy upoważnienia. Pana/Pani dane mogą też przetwarzać podmioty z nami współpracujące, z którymi zawrzemy specjalne umowy powierzenia. Przekażemy też Pani/Pana dane instytucjom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa. Wykaz uprawnionych podmiotów i instytucji przedstawiamy na końcu informacji.
  4. Pani/Pana dane osobowe, jako strony umowy, osoby reprezentującej kontrahenta lub w jego imieniu wyznaczonej do kontaktu będziemy przetwarzać przez okres realizacji umowy (świadczenia usługi), a po tym okresie przez 10 lat. W przypadku dochodzenia roszczeń lub postępowania sądowego przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a nastepnie w celach archiwalnych przez okres 10 lat, od daty wykonania prawomocnego orzeczenia lub umorzenia sprawy Sprawy o udzielenie zamówień publicznych przez 5 lat. Skargi, wnioski, dokumenty kontroli uprawnionych podmiotów i audyty przez 25 lat. Promocja na stronie internetowej przez 10 lat. Dokumentacja przebiegu imprez, uroczystości placówki przez 25 lat, dane w monografiach, kronikach, kroniki przez 25 lat. W wewnętrznych gablotach, wystawach, ekspozycjach  przez czas odziaływania medium. Dane niezbędne do zapewnienia reżimu sanitarnego w okresie pandemii – 25 lat
  5. Podanie Pani/Pana danych do realizacji umowy jest obowiązkiem umownym. Ich brak może być dla nas przeszkodą uniemożliwiającą realizację usługi, podanie danych na podstawie przepisów prawa oraz w interesie publicznym wskazanym w przepisach prawa jest obowiązkiem ustawowym. W pozostałych przypadkach podanie danych jest dobrowolne, ale brak ich podania może uniemożliwiać realizację celów przetwarzania.
  6. Umożliwiamy Pani/Panu dostęp do danych osobowych, zawsze można je sprostować jeśli będziemy przetwarzać błędne dane lub gdy zmienią się. Mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania danych, jeśli będziecie uważać, że przetwarzamy za dużo danych. Możecie żądać Państwo usunięcia danych, ale nie będziemy tego mogli zrobić wobec danych przetwarzanych przez nas na podstawie przepisów prawa.
  7. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO, Stawki 2, 00-193 Warszawa). Możecie Państwo to zrobić, gdy uznacie, że naruszamy przepisy prawa przetwarzając te danie lub nie zapewniamy właściwego bezpieczeństwa tych danych.
  8. Wszelkie decyzje w naszej jednostce podejmujemy wyłącznie poprzez pracę i analizę danych przez człowieka i nie robią tego za nas wyłącznie maszyny, programy i urządzenia techniczne. Również w ten sposób bez udziału człowieka na podstawie zebranych danych osobowych nie oceniamy osób.
  9. Kategorie odbiorców danych (szczegółowe informacje na temat podmiotów można uzyskać w kancelarii dyrektora lub korzystając z danych kontaktowych Administratora):
  • uprawnione na podstawie przepisów prawa instytucje (Organ prowadzący: Gmina Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka; Kuratorium Oświaty w Krakowie, Szlak 73, 31-153 Kraków),
  • podmioty wspomagające:
  • Centrum Usług Wspólnych Oświaty (Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka)
  • dostawca hostingu strony internetowej (CEBP 24.12 sp. z o.o., ul. Kwiatowa 3, 30-437 Kraków)
  • poczty e-mail, (Gmina Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka),
  • dostawca usług IOD (Maciej Laskowicz),
  • firma dostarczające usługi fotograficzne,
  • współorganizatorzy i organizatorzy imprez, zawodów, konkursów,
  • dostawca oprogramowania do prowadzenia wideokonferencji,
  • Inne jednostki
  • odbiorcy danych promocyjnych:
  • dostawca hostingu strony internetowej (Bliżej Przedszkola, ul. Kwiatowa 3, 30-437 Kraków),
  • poczty e-mail, , (Gmina Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka),
  • media społecznościowe,
  • współorganizatorzy imprez, zawodów, konkursów,
  • radio, prasa, wydawnictwa,
  • podmiot promocji jednostki samorządowej i inne. (Centrum Kultury Gminy Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka)),
  1. W związku z wykorzystywaniem do promocji jednostki fanpage FB Administrator informuje, że:
  • jesteśmy współadministratorem fanpage’a w serwisie Facebook, ponieważ decydujemy jakie materiały tam udostępniać, w jakiej formie i na jak długo. W pozostałych aspektach przetwarzania umieszczanych danych w tym serwisie (w szczególności aspektach dotyczących bezpiczeństwa przechowywania danych) Administratorem jest Facebook. Zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/privacy/explanation,
  • w ramach naszej odpowiedzialności nie przekazujemy danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jednak zastrzegamy, że przepływy danych serwisu Facebook mają charakter ponadnarodowy. Serwis ten może przekazywać Państwa dane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w tym do Stanów Zjednoczonych. Więcej na: https://www.facebook.com/privacy/explanation/.,
  • Serwis Facebook wykorzystuje technikę rozpoznawania twarzy. Tworzone szablony i wzorce stanowią dane biometryczne, które w ramach RODO podlegają szczególnej ochronie. Więcej na: https://www.facebook.com/privacy/explanation/.
  • O profilowaniu i automatycznym przetwarzaniu danych przez Facebook można dowiedzieć się więcej na: https://www.facebook.com/privacy/explanation/.
  • Dane przekazyjemy wyłącznie na podstawie Państwa zgody,
  • Dane na FB przetwarzmy do 10 lat.
  1. W związku z wykorzystaniem narzędzi Googla w tym skrzynki gmail Administrator informuje, że:

Dane osobowe mogą być przekazane poza teren Unii Europejskiej/EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego), tj. mogą być przekazane do Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA (dalej Google) z uwagi na korzystanie przez Administratora z usług Google, w tym usługi poczty gmail. Mogą również podlegać automatycznemu przetwarzaniu i profilowaniu. Więcej na polityce prywatności Google: https://policies.google.com/privacy.

 

INFORMACJA RODO DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW DZIECI PRZEDSZKOLNYCH

 

  1. Administratorem Państwa danych osobowy oraz danych dziecka jest Przedszkole Samorządowe w Trąbkach, (adres: Trąbki 312, 32-020 Wieliczka, tel.: 12 250-63-73, e-mail: ps.trabki@oswiata.eu). W jego imieniu zadania Administratora wypełnia Dyrektor. Wyznacza on cele przetwarzania danych i zapewnia środki do zapewnienia bezpiecznych warunków przetwarzania tych danych.
  2. Pracuje z nami Inspektor ochrony danych osobowych. Umożliwiamy Państwu z nim kontakt pod adresem e-mail: iodpoland@gmail.com lub poprzez kontakt listowny na adres pocztowy placówki. Wyjaśni on Państwu wszelkie wątpliwości związane z przetwarzaniem danych osobowych w naszej placówce.
  3. Dane osobowe przetwarzamy tylko wtedy, gdy mamy do tego uzasadniony cel. Naszymi głównym celami przetwarzania są:
  • realizacja zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w sposób tradycyjny lub zdalnie, 
  • promocja jednostki,
  • realizacja zadań placówki w okresie pandemii COVID-19, w tym w szczególności zapewnienie wymogów sanitarnych w placówce,
  1. Niezbędne dane pozyskujemy z formularzy rekrutacyjnych (zmiana celu przetwarzania), oraz bezpośrednio od rodziców/ opiekunów prawnych dziecka. W sporadycznych sytuacjach od innych instytucji,
  2. Na posługiwanie się przekazanymi naszej placówce danymi zezwalają nam przepisy Rozporządzenia znanego jako RODO[1]:
  • W większości przypadków będziemy przetwarzać dane Państwa i Waszych dzieci, gdyż wymagają tego od nas przepisy prawa. Wskazują one wtedy dokładny zakres danych, który możemy przetwarzać (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Zdarza się jednak, że przepisy wskazują nam zadania publiczne do wykonania, ale nie wskazują jakie dane w związku z tym możemy przetwarzać. Wtedy sami wyznaczamy minimalny zakres danych niezbędny do wykonania takiego zadania i przetwarzamy je w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO). Dla zainteresowanych osób przedstawiamy wykaz przepisów w informacji dodatkowej oraz wskazujemy, które dane przetwarzamy w interesie publicznym.
  • By dobrze realizować nasze zadania mogą nam być potrzebne dane szersze niż przewidują to przepisy prawa. Wtedy będziemy przetwarzać je za Państwa zgodą. (art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO). Dotyczy to przede wszystkim danych przetwarzanych w celach promocyjnych.
  • Dokładamy szczególnej staranności przy przetwarzaniu danych dotyczących zdrowia i niepełnosprawności dziecka. Będziemy je przetwarzać, aby zrealizować obowiązki wynikające z przepisów prawa i wtedy będziemy przetwarzać je w interesie publicznym (art. 9 ust. 2 lit. g RODO) lub ze względów ochrony przed zagrożeniami zdrowotnymi w okresie pandemii (art. 9 ust. 2 lit. i RODO),
  1. Państwa dane osobowe będą przetwarzać nasi pracownicy, którym wydamy upoważnienia. Dane będziemy przekazywać odbiorcom danych, którymi są:
  • inni Administratorzy danych wyłącznie w przypadkach, gdy będzie ciążył na nas obowiązek przekazania im danych na podstawie przepisów prawa, a gdy takiego przepisu nie będzie wyłącznie na podstawie Państwa zgody,
  • podmioty, które będą przetwarzać dane osobowe w naszym imieniu, a z którymi zawrzemy specjalne umowy powierzenia danych.

Wykaz kategorii odbiorców danych znajduje się na końcu informacji.

  1. Dane osobowe dzieci, rodziców i opiekunów prawnych będziemy przetwarzać przez okres pobytu dziecka w placówce. Potem oddamy je do własnej składnicy akt i przechowamy przez okresy wymagane przez przepisy archiwalne. Po tych okresach zniszczymy je zachowując zasady bezpieczeństwa danych. Przykładowe okresy składowania danych przedstawiamy w informacji dodatkowej.
  2. W większości przypadków przetwarzamy Państwa dane w celu realizacji obowiązków prawnych. Wtedy podanie tych danych jest również Państwa obowiązkiem prawnym.
  3. Niektóre dane będziemy przetwarzać w interesie publicznym w oparciu o przepisy prawa (w tym dane o stanie zdrowia i niepełnosprawności). Możecie Państwo wnieść do nas sprzeciw na przetwarzanie danych w ten sposób.
  4. W przypadku danych, co do których wymagana jest Państwa zgoda, podanie tych danych jest dobrowolne, jednak ich nie podanie może sprawić, że nie zrealizujemy celu przetwarzania służącego dobru dziecka lub promocji placówki. W dowolnym momencie możecie Państwo cofnąć zgodę na przetwarzanie danych, pamiętając, że nie będzie miało to wpływu na wcześniejsze przetwarzanie przez nas tych danych.
  5. Umożliwiamy Państwu dostęp do danych osobowych własnych i dziecka, zawsze można je sprostować, jeśli będziemy przetwarzać błędne dane lub gdy one się zmienią. Mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania danych, jeśli będziecie uważać, że przetwarzamy za dużo danych. Możecie Państwo żądać usunięcia danych, ale nie będziemy tego mogli zrobić wobec danych przetwarzanych przez nas na podstawie przepisów prawa, które musimy wypełnić lub też w interesie publicznym.
  6. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Możecie Państwo to zrobić, gdy uznacie, że naruszamy przepisy prawa przetwarzając dane Państwa i waszego dziecka, lub nie zapewniamy właściwego bezpieczeństwa tych danych.
  7. Wszelkie decyzje w naszej placówce podejmujemy wyłącznie poprzez pracę i analizę danych przez człowieka (nie robią tego za nas wyłącznie maszyny, programy i urządzenia techniczne). Podobnie odbywa się to przy ocenianiu dziecka.

 

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DODATKOWE DLA ZAINTERESOWANYCH

 

  1. Podstawowym aktem prawnym na podstawie, którego przetwarzamy dane osobowe jest Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe. Bezpośrednio na podstawie tego aktu prawnego:
  • prowadzimy dodatkowe zajęcia edukacyjne (na podstawie art. 109 ww. Ustawy),
  • ewidencjonujemy osoby uprawnione do odbioru dzieci (na podstawie art. 102 ust. 1 pkt 6,
  • Przetwarzamy podane przez rodzica istotne dane o stanie zdrowia dziecka (na podstawie art. 155 ww. Ustawy),
  • realizujemy zadania w okresie pandemii (na podstawie art. 30 b i c ww. Ustawy).
  1. Ponadto wykonujemy w szczególności następujące czynności przetwarzania na podstawie poniższych przepisów prawa (aktów podstawowych i ich nowelizacji):
  • prowadzimy dokumentację realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji,
  • organizujemy wycieczki w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki,
  • wydajemy zaświadczenia o spełnianiu obowiązkowego przygotowania przedszkolnego oraz informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych,
  • udzielamy pomocy psychologiczno–pedagogicznej na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,
  • prowadzimy ewidencję oświadczeń o nauce religii na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych,
  • prowadzimy sprawy BHP dzieci oraz dokumentujemy ich wypadki na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach,
  • wdrażamy procedury „Niebieskiej Karty” na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 r. w sprawie procedury "Niebieskie Karty" oraz wzorów formularzy "Niebieska Karta",
  • ewidencjonujemy i rozliczamy czas pobytu dziecka, naliczamy opłaty za pobyt dziecka w przedszkolu na podstawie art. 52 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych,
  • organizujemy zdalne nauczanie na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 z późniejszymi zmianami,
  1. W okresie pandemii realizujemy zadania z zakresu zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego na podstawie:
  • art. 30b Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j.Dz. U. z 2019, poz. 1148 z póź. zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz ewentualne Rozporządzenia zmieniające,
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach wraz z późniejszymi zmianami,
  • art. 17 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych z późniejszymi zmianami,
  • art. 8a ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 14 marca 1985 o Państwowej Inspekcji Sanitarnej z późniejszymi zmianami i wydanych na podstawie ww. przepisów wytycznych,
  • Wytyczne MEN, GIS i MZ dostępne na:
    •  
  1. W interesie publicznym realizujemy w szczególności następujące czynności przetwarzania:
  • udział dziecka w konkursach wewnętrznych,
  • promocja osiągnięć dzieci i ich prac w gablotach, podczas uroczystości itp.,
  • zapewnienie kontaktu z rodzicem (opiekunem prawnym), osobą uprawnioną do odbioru dziecka poprzez skrzynkę e-mail,
  • prowadzenie ewidencji osób uprawnionych do odbioru dziecka,
  • przetwarzanie istotnych danych o stanie zdrowia dziecka przekazane przez rodziców,
  • przechowywanie danych dla celów archiwalnych oraz zapewnienia rozliczalności;
  • przetwarzamy wizerunki (inne dane identyfikacyjne) upublicznione przed wejściem RODO, tworzące wartość historyczną w naszych pamiątkowych publikacjach, gablotach, i kronice jednostki i stronie internetowej,
  • organizujemy pracę placówki w reżimie sanitarnym w okresie pandemii,
  • przetwarzamy dane osobowe w ramach promocji wewnętrznej (wystawy, imprezy wewnętrzne itp.),
  1. Na podstawie zgód osób, których dane dotyczą lub ich opiekunów prawnych realizujemy w szczególności następujące czynności przetwarzania:
  • organizacja konkursów międzyprzedszkolnych przez placówkę,
  • dokumentowanie udziału dzieci w konkursach międzyprzedszkolnych,
  • dokumentowanie innych czynności wpływające na realizację celu głównego przetwarzania,
  • przetwarzamy dane osobowe w celach promocyjnych (w tym wizerunek) w ramach promocji zewnętrznej (strona internetowa, media społecznościowe, wydawnictwa, radio, prasa, telewizja),
  1. Okresy przechowywania najważniejszych dokumentów w składnicy akt placówki:
  • ewidencja dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi przedszkolnemu, skreślenia z listy uczniów, zwolnienia z zajęć edukacyjnych – 50 lat,
  • teczki osobowe dzieci – czas pobytu w placówce,
  • dzienniki zajęć – 5 lat,
  • diagnoza gotowości szkolnej dzieci – 5 lat,
  • dokumentacja przeniesień wewnętrznych uczniów – 5 lat,
  • Dokumentacja zewnętrznego i wewnętrznego nadzoru pedagogicznego – 25 lat,
  • Dokumentacja zajęć dodatkowych – 5 lat,
  • Dokumentacja zajęć i imprez obcych w placówce lub poza placówką – 5 lat,
  • Dokumentacja olimpiad i konkursów przedmiotowych i tematycznych – 5 lat,
  • Dokumentacja wycieczek, wyjazdów, zielonych przedszkoli, obozów – 5 lat,
  • Legitymacje przedszkolne, opinie, zaświadczenia – 5 lat,
  • Dokumentowanie pomocy materialnej dzieciom – 5 lat,
  • Dokumentacje indywidualnego programu lub toku nauki – 5 lat,
  • Dokumentacja wypadków dzieci – 10 lat (analiz wypadków 25 lat)
  • Dokumentacja ubezpieczenia dzieci – 10 lat,
  • Dokumentacja pomocy psychologiczno–pedagogicznej -10 lat,
  • Dokumentacja organizacji imprez placówki – 10 lat,
  • Dokumentacja przebiegu imprez, uroczystości placówki – 10 lat,
  • monografie, kroniki – 25 lat,
  • rozliczenia księgowe (Zywienie, inne opłaty) – 5 lat.
  • Strona internetowa – 25 lat,
  • Wewnętrzne gabloty, wystawy, ekspozycje – czas odziaływania medium
  • Dane niezbędne do zapewnienia reżimu sanitarnego w okresie pandemii – 25 lat
  1. Kategorie odbiorców danych (szczegółowe informacje na temat podmiotów można uzyskać w kancelarii dyrektora lub korzystając z danych kontaktowych Administratora):
  • podmioty wspomagające:
  • dostawca oprogramowania do rozliczania dożywiania i czasu pobytu – BioSys „Punktualny Przedszkolak” – system ewidencji czasu pobytu dziecka w przedszkolu ul. Friedleina 4-6/131, 30-009 Kraków
  • dostawca hostingu strony internetowej: CEBP 24.12 sp. z o.o., ul. Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
  • dostawca poczty e-mail, - Gmina Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka,
  • Agencja Ubezpieczeniowa TUiR WARTA S.A. Vickon Ubezpieczenia, ul. Mickiewicza 2, 32-020 Wieliczka,
  • dostawcy usług BHP  - FHU BeHaPe Leszek Rajtarski, Usługi BHP, Szkolenia, 32-014 Brzezie, Brzezie 377,
  • dostawca usług IOD  - Maciej Laskowicz, email: iodpoland2gmail.com 
  • firmy organizujące wypoczynek i wycieczki,
  • firma dostarczające usługi fotograficzne,
  • firma obsługująca dożywianie i dowóz uczniów,
  • współorganizatorzy i organizatorzy imprez, zawodów, konkursów,  inne,
  • odbiorcy danych promocyjnych:
  • dostawca hostingu strony internetowej : CEBP 24.12 sp. z o.o., ul. Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
  • dostawca poczty e-mail, - Gmina Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka,
  •  media społecznościowe,
  • współorganizatorzy imprez, zawodów, konkursów,
  • radio, prasa, wydawnictwa,
  • podmiot promocji jednostki samorządowej (Centrum Kultury Gminy Biskupice, Tomaszkowice 455, 32-020 Wieliczka)
  1. Zdalna nauka - Administrator informuje, że
  • zdalną naukę będzie realizował poprzez: INSO- aplikacja dla żłobków i przedszkoli, ul. Józefa Jońca 22, 34-600 Limanowa Administratorem jest INSO,
  • w ramach zdalnej nauki nie przewidujemy transferu danych do Państw trzecich. Jednak zastrzegamy, że przepływy danych serwisu Facebook, Google mają charakter ponadnarodowy. Serwisy te mogą przekazywać Państwa dane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Szczegóły znajdują się w Politykach Prywatności poszczególnych dostawców narzędzi.
  1. W związku z wykorzystywaniem do promocji jednostki fanpage Facebook’a Administrator informuje, że:
  • dane przekazujemy wyłącznie na podstawie Państwa zgody.
  • jesteśmy współadministratorem fanpage’a w serwisie Facebook, ponieważ decydujemy jakie materiały tam udostępniać, w jakiej formie i na jak długo. W pozostałych aspektach przetwarzania umieszczanych danych w tym serwisie (w szczególności aspektach dotyczących bezpiczeństwa przechowywania danych) Administratorem jest Facebook. Zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/privacy/explanation,
  • w ramach naszej odpowiedzialności nie przekazujemy danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jednak zastrzegamy, że przepływy danych serwisu Facebook mają charakter ponadnarodowy. Serwis ten może przekazywać Państwa dane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w tym do Stanów Zjednoczonych. Więcej na: https://www.facebook.com/privacy/explanation/.,
  • serwis Facebook wykorzystuje technikę rozpoznawania twarzy. Tworzone szablony i wzorce stanowią dane biometryczne, które w ramach RODO podlegają szczególnej ochronie. Więcej na: https://www.facebook.com/privacy/explanation/.
  • o profilowaniu i automatycznym przetwarzaniu danych przez Facebook można dowiedzieć się więcej na: https://www.facebook.com/privacy/explanation/.
  • dane na FB przetwarzmy do 10 lat.
  1. W związku z wykorzystaniem narzędzi Googla, w tym skrzynki gmail, Administrator informuje, że:
  • Dane osobowe mogą być przekazane poza teren Unii Europejskiej/EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego), tj. mogą być przekazane do Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA (dalej Google) z uwagi na korzystanie przez Administratora z usług Google, w tym usługi poczty gmail. Mogą również podlegać automatycznemu przetwarzaniu i profilowaniu. Więcej na polityce prywatności Google: https://policies.google.com/privacy.

INFORMACJA ADMINISTRATORA DLA ODWIEDZAJĄCYCH FUNPAGE FACEBOOK

Przedszkola Samorządowego w Trąbkach

 

Jest nam miło, że jesteś zainteresowany naszym funpage’m. Dlatego w związku z:

  • kliknięciem ikony „Lubię to” lub „Obserwuj” lub
  • umieszczeniem komentarza, lub
  • przesłaniem wiadomości poprzez komunikator,

informujemy, że:

  1. Przedszkole Samorządowe w Trąbkach, Trąbki 312, 32-020 Wieliczka, tel. 122506373 ps.trabki@oswiata.eu jest Administratorem danych osobowych wraz z Facebook Ireland Ltd. 4 Grand Canal Square Grand Canal Harbour Dublin 2 Ireland. W imieniu placówki zadania Administratora wypełnia Dyrektor. Wyznacza on swoje cele przetwarzania danych i zapewnia środki do zapewnienia bezpiecznych warunków przetwarzania tych danych.
  2. Pracuje z nami Inspektor ochrony danych osobowych. Umożliwiamy z nim kontakt pod adresem
    e-mail: iodpoland@gmail.com lub poprzez kontakt listowny na adres pocztowy placówki. Wyjaśni on wszelkie wątpliwości związane z przetwarzaniem danych osobowych w naszej placówce.
  3. Poniżej opisujemy nasz zakres współodpowiedzialności za Twoje dane:
  • działamy na podstawie Regulaminu Facebooka,
  • Administratorem Twojego profilu oraz informacji o Twoich aktywnościach jest Facebook,
  • Administrujemy Twoimi danymi jedynie w ramach przeglądania wpisów lub profili, zbieramy dane w celu odpowiedzi na komentarze oraz odpowiedzi na zapytania kierowane za pomocą komunikatora,
  • Poza Facebookiem nie archiwizujemy danych o aktywność użytkowników na naszym funpage’u (subskrypcja, komentarz). Nie robimy tego również z przesłanymi wiadomościami przy użyciu komunikatora. Zrobimy to jedynie w przypadku, gdy będzie to niezbędne do dochodzenia naszych roszczeń prawnych lub obrony przed takimi roszczeniami.
  • Nie mamy kontroli nad tym, jakie dane gromadzi dostawca wtyczek lub stron serwisów społecznościowych i jak je przetwarza. Aby uzyskać informacje na temat celu i zakresu gromadzenia danych, w tym także plików cookies tam stosowanych, ich dalszego przetwarzania i wykorzystywania przez zewnętrznych dostawców oraz przysługujących praw oraz opcji ustawień ochrony prywatności tych dostawców, możesz zapoznać się z informacją o ochronie danych odpowiedniego dostawcy:
    https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation.
  1. Przetwarzamy następujące kategorie danych:
  • dane identyfikujące aktywność (identyfikator facebook, zdjęcie profilowe),
  • podstawowe dane, które zamieścili Państwo na własnym profilu facebook, w tym własne zdjęcia – w przypadku potrzeby uzyskania dodatkowych informacji,
  • treści komentarzy, wiadomości z komunikatora oraz zdjęcia/filmy umieszczane pod postami.
  • anonimowe dane statystyczne dotyczące osób odwiedzających fanpage’a dostępne za pomocą funkcji „Facebook Insights” udostępnionej przez Facebooka stosownie do niepodlegających zmianie warunków korzystania z serwisu Facebook, gromadzone dzięki plikom szpiegującym (zwanym „plikami cookies”), z których każdy zawiera niepowtarzalny kod użytkownika, który można powiązać z danymi połączenia użytkowników zarejestrowanych na Facebooku, a który zostaje pobrany i przetworzony w chwili otwarcia fanpage’a.
  1. Dane osobowe przetwarzamy tylko wtedy, gdy mamy do tego uzasadniony cel. Naszym głównym celem przetwarzania są:
  • prowadzenie funpage’a pod nazwą Przedszkole Samorządowe w Trąbkach, w celu promocji placówki, jej pracowników i uczniów oraz zamieszczania informacji
    o funkcjonowaniu placówki,
  • dochodzenia naszych roszczeń prawnych lub obrony przed takimi roszczeniami,
  • analiza statystyk odwiedzin strony na podstawie dostarczonych przez Facebook’a narzędzi.
  1. Na posługiwanie się przekazanymi naszej placówce danymi zezwalają nam przepisy Rozporządzenia znanego jako RODO[1]. Możemy to robić, by realizować swój własny uzasadniony interes Administratora. W naszym interesie leży realizacja celów opisanych w pkt. 5.
  2. Można wnieść do nas sprzeciw na przetwarzanie danych, którego dokonujemy w celach realizacji naszych uzasadnionych interesów.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzać nasi pracownicy, którym wydamy upoważnienia. Dane przekażemy też właścicielowi portalu społecznościowego Facebook. Odbędzie się to na niepodlegających zmianie zasadach określonych przez Facebook. Zasady te udostępnione są pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy.
  4. Jednocześnie informujemy, że w ramach naszej odpowiedzialności nie przekazujemy danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jednak zastrzegamy, że przepływy danych serwisu Facebook mają charakter ponadnarodowy. Serwis ten może przekazywać Państwa dane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jednocześnie wskazujemy, iż Facebook posiada certyfikat EU-US-Privacy Shield. W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską. Ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield.
  5. Dane będą przechowywane:
  • przez okres niezbędny do realizacji naszego uzasadnionego interesu lub do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu,
  • dane w komentarzach będą przechowywane do momentu ich usunięcia przez Autora,
  • dane gromadzone przez Facebook (np. historie aktywności) są usuwane zgodnie z Polityką Facebooka,
  • dane statystyczne dostępne poprzez narzędzia Facebook’a są dla nas dostępne przez 2 lata.
  1. Wszelka aktywność oraz podanie danych są dobrowolne. Brak chęci podania danych będzie oznaczał brak możliwości korzystania z funkcjonalności naszego funpage’a.
  2. Umożliwiamy dostęp do własnych danych osobowych (otrzymywania kopii) za które odpowiadamy. Dane zawsze można sprostować. Możecie żądać ograniczenia przetwarzania danych, jeśli będziecie uważać, że przetwarzamy za dużo danych. Możecie równie żądać usunięcia danych. Pamiętać jednak należy, że wiele danych użytkownik możne usunąć samodzielnie (komentarze). W innych przypadkach może to być niemożliwe (gdy możliwość usunięcia leży wyłącznie w gestii Facebooka)
  3. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Możecie Państwo to zrobić, gdy uznacie, że naruszamy przepisy prawa przetwarzając dane lub nie zapewniamy właściwego bezpieczeństwa tych danych.
  4. Wszelkie decyzje w naszej placówce podejmujemy wyłącznie poprzez pracę i analizę danych przez człowieka (nie robią tego za nas wyłącznie maszyny, programy i urządzenia techniczne.). Podobnie jest w przypadku profilowania (oceniana) osób.

KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. MONITORINGU WIZYJNEGO

 

Na terenie naszego przedszkola funkcjonuje monitoring wizyjny, w związku z tym, na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Samorządowe w Trąbkach
    w Trąbkach z siedzibą : Trąbki 312, 32-020 Wieliczka.
  2. Kontakt z Inspektorem ochrony danych: listowny na powyższy adres Administratora;
    e-mailowy: iodpoland@gmail.com
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest konieczność zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i pracownikom oraz ochrony mienia przedszkola.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 pkt. c ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 108a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 996 z późn.zm.) i art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (j.t. Dz.U. 2018 poz. 917 z późn. zm.).
  5. Odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora oraz prawnie upoważnione instytucje i podmioty.
  6. Zebrane dane będą przechowywane nie więcej niż przez okres 14 dni, po czym zostaną zniszczone (o ile przepisy prawa nie będą stanowić inaczej). W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub pracodawca powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony powyżej ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
  7. Posiadają Państwo prawo do:
  1. dostępu do treści swoich danych, tj. informacji czy dane osobowe, o których mowa w pkt. 1), zostały utrwalone;
  2. pozyskania nagrania z systemu monitoringu wizyjnego na uzasadniony wniosek celem ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; udostępnienie takiego zapisu może nastąpić wyłącznie poprzez bezpośrednie jego przekazanie właściwemu organowi władzy publicznej w toku prowadzonego przez ten organ postępowania.
  1. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych.
  2. Przetwarzanie danych w systemie monitoringu wizyjnego jest niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i pracownikom oraz ochrony mienia przedszkola i odbywa się na podstawie przepisów prawa oświatowego. Utrwalenie wizerunku jest konieczne do realizacji zadań ciążących na Administratorze, a konsekwencją braku zgody na jego przetwarzanie jest brak możliwości przebywania na terenie szkoły i w jej otoczeniu.
  3. Administrator nie będzie realizował zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

 


[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)