19 WRZEŚNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ DZIKIEJ FLORY, FAUNY I NATURALNYCH SIEDLISK
ponad 8 lat temu
OGŁOSZENIE - dla Rodziców i dzieci z grupy II
19 WRZEŚNIA w oddziale II obchodzimy
– ŚWIATOWY DZIEŃ DZIKIEJ FLORY, FAUNY I NATURALNYCH SIEDLISK
W tym dniu prosimy o ubranie dzieci:
- Chłopcy w kolorach brązu o różnym odcieniu,
- Dziewczynki na zielono w różnym odcieniu.
W związku ze świętem prosimy o przyniesienie przez dziecko:
- Owoców i liści (wcześniej zebranych i wyprostowanych): dębu, kasztanowca, jarzębiny, klonu.
- 1 opakowanie przypraw do wyboru: cynamon, bazylia, mięta, majeranek, kminek cały, pieprz w kulkach itp.
- Zdjęcia zwierząt, które najbardziej lubi lub mu się podoba (z domowych, żyjących w leśne i wodzie – można wyciąć z gazet)
„Flora i fauna – jej wdzięk i piękno”
Dziecko:
- opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, na łące i w zbiornikach wodnych;
- pozna znaczenie pojęcia flora i fauna oraz dokona podziału życia na rośliny i zwierzęta.
Przebieg sytuacji edukacyjnych:
- malowanie twarzy dzieciom – zwierząt i roślin
- zagadka słuchowa – rozpoznawanie odgłosów natury np. odgłosy lasu, odgłosy łąki, szum morza;
- praca w grupach - układanie obrazków z pociętych części:
- zwierzęta domowe: pies, kot, chomik;
- zwierzęta leśne: sarna, wilk, niedźwiedź;
- zwierzęta morskie: morsy, konik morski, krab,
- zabawa ruchowo - naśladowcza do piosenki Pana Kleksa ZOO
- zabawa dydaktyczna „Roślinność” - eksplorowanie na materiale przyrodniczym:
- domino zapachowe z przyniesionych ziół;
- segregowanie przyniesionych owoców i liści: dębu, kasztanowca, jarzębiny, klonu.
- łączenie owocu i liścia z nazwą drzewa.
- „Roślinki” etiuda pantomimiczna.
- zabawa matematyczna „flora i fauna” – tworzenie zbiorów, przeliczanie elementów zbioru,
- praca plastyczna „Ziołowo-zapachowa MANDALA”
Wychowawcy: J. Konieczny i E. Burkat-Potury