INNOWACJE
ROK SZKOLNY 2021/2022
Projekty Edukacyjne – realizacja wybranego zagadnienia wynikającego z Koncepcji Pracy Przedszkola w celu kreowania takich sytuacji edukacyjnych, w których dzieci poszukują niestandardowych rozwiązań stawianych przed nimi problemów: BAJKA, KSIĄŻKA, EMOCJA
Cel projektów edukacyjnych:
- Rozbudzanie kreatywności i przedsiębiorczości dzieci.
- Stawianie dziecka w centrum procesu uczenia - nauczania, skłaniając go do samodzielności
w poszukiwaniu rozwiązań, czyniąc go odpowiedzialnym za własne uczenie się. - Dziecko zdobywa doświadczenie związane z planowaniem własnych aktywności, pracą zespołową, podejmowaniem decyzji, komunikacją z innymi,
czy też wytrwałością w doprowadzaniu podjętych działań do końca.
Projekt edukacyjny społeczno-obywatelski „AKADEMIA RODZICA- jak w sposób świadomy
i skuteczny wychować szczęśliwe dziecko?”
Cel ogólny:
Wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
Zakres współpracy z rodzicami obejmuje:
- Starania o zapewnienie warunków prawidłowego rozwoju dziecka.
- Inicjowanie poczynań pedagogicznych rodziców.
- Oddziaływanie na postawy rodzicielskie.
- Podnoszenie kultury pedagogicznej i poszerzanie wiedzy rodziców o rozwoju i wychowaniu w okresie dzieciństwa.
- Pomoc rodziców w ulepszaniu pracy przedszkola.
- Monitorowanie efektywnej współpracy.
Zadania główne projektu:
- „Poszerzaj wiedzę, zdobywaj umiejętności, podejmuj działanie”
- „Klub Kreatywnego Rodzica” - cykl konkursów i zajęć warsztatowych dla rodziców.
- „Bajkowe spotkania w Trąbkach – rodzice bajki bajają”.
- „Tradycja łączy pokolenia” - aktywnie z seniorami.
- „Grupy wsparcia” dla dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi wraz z edukacją rodziców
- Prezentacja i ewaluacja projektu.
Innowacja pedagogiczna „PRZEDSZKOLAK W ŚWIECIE LITERATURY”.
Cel innowacji:
- Rozwijanie wrażliwości dzieci na żywe słowo i tekst.
- Wyzwalanie aktywności ruchowej i pantomimicznej dzieci.
- Rozwijanie kreatywności i swobodnej ekspresji artystycznej.
- Rozwijanie emocjonalnego stosunku do literatury oraz zainteresowań i wrażliwości.
Założeniem innowacji jest umożliwienie dzieciom poznawanie utworów literatury dziecięcej i rozwijanie ich zainteresowań czytelniczych poprzez jak najczęstszy kontakt z książką oraz dobrowolny i spontaniczny udział w zabawach z tekstem.
Realizacja innowacji opiera się na poznawaniu bajek, baśni, wierszach i opowiadaniach, których tematyka wynika z planu wychowawczo – dydaktycznego, aktualnych potrzeb i zainteresowań dzieci oraz ich możliwości intelektualnych.