Przedszkole Samorządowe w Trąbkach


Galeria

Witamy w dziale galeria

oddzial I -Warsztaty rękodzielicze -Kwiaty z krepiny

W ramach realizacji Projektu Edukacyjnego „Kwiaty” dn. 26.04.2017 w grupie maluszków Przedszkola Samorządowego w Trąbkach gościliśmy podopiecznych Środowiskowego Domu Samopomocy w Zegartowicach filia w Komornikach. W czasie spotkania przedszkolaki miały okazję nie tylko poznać znakomitych ludzi, pełnych pasji o wielkim sercu, ale przede wszystkim wziąć aktywnie udział w warsztatach rękodzielniczych. Dzieci miały możliwość poznać techniki tworzenia kwiatów, z którymi rzadko się spotykają w ramach tradycyjnych zajęć plastycznych.

Nasi mistrzowie Janina Irzyk, Józefa Śmigla, Krystyna Leśniak, Piotr Śliwa, Krzysztof Sawina, Krystian Michalak wraz z opiekunkami Panią Ewą Wisiorek i Agatą Wolską, chętnie dzieliły się swoim doświadczeniem i umiejętnościami. Są więc dobrym i motywującym wzorem dla naszych przedszkolaków. Mamy nadzieję, że warsztaty z tak niesamowitymi ludźmi przyczynią się do rozbudzenia talentów u naszych wychowanków!

Gościom składamy serdeczne podziękowania, życzymy wielu sukcesów oraz cieszymy się, że mogliśmy spędzić czas z tak interesującymi  ludźmi.

Justyna Urban.

Projekt edukacyjny "Kwiat" oddział I

„ KWIATY”

PROJEKT EDUKACYJNY

Oddział dzieci 3-4 latki

Samorządowe  Przedszkole w Trąbkach 312

Termin realizacji: 01.03.-31.03. 2017

                                                                                                            

                                                                                     Opracowanie i realizacja: mgr Justyna Urban

                                                                                                                                                 mgr Małgorzata Kasina

 

.

 

Cele ogólne projektu:

Budowanie wiedzy o kwiatach Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z kwiatami i ogrodnictwem. Rozbudzanie zainteresowania przyrodą, zachęcanie do dbania o nią. Doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziami ogrodniczymi. Rozwijanie umiejętności przeprowadzania doświadczeń naukowych, prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków. Kształtowanie postawy szacunku wobec pracy florysty i ogrodnika. Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie. Rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjnym

 

Cele operacyjne:

Dziecko.....

Tworzy siatkę pytań dotyczącą kwiatów np. Skąd się biorą kwiaty? Z czego składa się kwiat? Co jest potrzebne aby wyhodować kwiaty? Jak dbać o kwiaty? Czy kwiaty są potrzebne? Jeśli tak, dla kogo i do czego?
Projekt " Człowiek" gr. III
NADSZEDŁ KONIEC NASZEGO PROJEKTU.
PODCZAS TYCH KILKU TYGODNI PRACY DZIECI  ZNACZĄCO WZBOGACIŁY SWĄ WIEDZĘ N/T FUNKCJONOWANIA LUDZKIEGO ORGANIZMU. DOSKONALIŁY SWOJE ZMYSŁY – UWAŻNY SŁUCH, BYSTRY WZROK, CZUŁY SMAK… . NABYWAŁY UMIĘTNOŚCI CIERPLIWEGO OCZEKIWANIA NA SWOJĄ KOLEJ ORAZ SWOBODNEGO WYPOWIADNIA SWOICH MYŚLI, OPINII I SPOSTRZEŻEŃ. WIELOŚĆ DZIAŁAŃ UATRAKCYJNIŁA PROJEKT ORAZ SPRAWIŁA, ŻE KAŻDE DZIECKO ZNALAZŁO COŚ CO JE ZAINTERESOWAŁO.